Grootte lettertype

• A  A  A

5-Daagse reis naar Bilstein in het Sauerland.

16 oktober 2018

5-Daagse reis naar Lennenstadt-Bilstein in het Sauerland.

11 t/m 15 september 2018.

Dinsdag 11 september, een prachtige dag!!  Om 10.00 uur vertrokken we met een eigen bus en chauffeur Werner, die alle dagen bij ons zal blijven.

Om 12.45 uur arriveerden we bij het hotel en werden wij ontvangen met een lunch. Na de lunch gingen we een rondrit maken in de omgeving, personeelslid Jan van het hotel ging mee om ons informatie te geven over de omgeving. Bij terugkomst was er koffie met gebak en gaf de hoteleigenaar Martien wat informatie over ons verblijf en werden de kamer-sleutels uitgereikt. Iedereen kon nu met zijn bagage naar de kamer en zich hier verder installeren. Om 18.00 uur werden we verwacht in het restaurant voor een gezamenlijk diner in buffet vorm.

`s Avonds om 20.00 uur was er nog een Schnaps-wandeling door Bilstein, waarbij Jan op een geestige manier als gids op trad!! Halverwege de wandeling kregen we een borrel aangereikt door personeel van het hotel. Mooi tijdens deze wandeling was het zicht op een mooi verlicht Schloz-Bilstein. Na de wandeling nog een gezellig samen zijn in de pub en of café.

Woensdag 12 september: weer erg goed weer! Om 09.00 uur een goed verzorgd ontbijtbuffet.

Daarna vertrokken we om 10.00 uur met de bus voor een boottocht op de Sorpesee. Na deze boottocht vertrokken we naar de stad Sundern, waar we op eigen gelegenheid onze tijd konden indelen. Bij terugkomst stond een gebaksbuffet en koffie alweer klaar. Tijdens het diner werden we verrast met muziek door organist Fred.     `s Avonds, kon iedereen zelf invulling aan geven, waren veel leden van ons gezelschap weer in de pub of het café.

Donderdag 13 september: ‘s morgens lichte regen en laaghangende bewolking! `s Middags is het weer droog! Om 10.00 uur vertrokken we naar Winterberg, waar we een poosje op eigen gelegenheid konden rondkijken, daarna gingen we naar een forellenkwekerij. Martien, eigenaar van het hotel en tevens kok, heeft hier een heerlijke lunch verzorgd, met voor de liefhebbers verse gerookte of gebakken forel, heerlijk! Ook werden er een paar heerlijke wijnen geserveerd.

`s Avonds werd er een biljartwedstrijd gespeeld, waar veel mensen naar kwamen kijken. Voorzitter Nico, tevens onze reisleider, won deze biljartwedstrijd! Hij kreeg voor de 3e keer een vermelding bij de winnaars. Onze reisgenoot Martin Böskes werd eervol 2e bij deze wedstrijd.

Daarna was het weer supergezellig in het café.

Vrijdag 14 september. Na het ontbijt gingen we om 10.00 uur onder leiding van gids Willy een bezoek brengen aan Neheim, een gezellig stadje waar we 2 uur verbleven. Daarna gingen we door naar Arnsberg, een historisch stadje, erg leuk maar ook erg heuvelig! Dit was voor een paar medereizigers wat teveel, maar er waren leuke terrasjes waarvan veelvuldig gebruik van werd gemaakt. Gids Willy was een erg goede aanvulling op dit uitstapje, hij wist erg veel te vertellen over de omgeving. `s Morgens tijdens de rondrit was het bewolkt en nevelig, dit beperkte wel wat van het uitzicht op grotere hoogtes!  Vanaf 12.00 uur klaarde het op en was het weer stralend zonnig en warm. Bij terugkomst in het hotel zijn we nog met een klein groepje naar Schloz-Bilstein gelopen, een hele klim, maar zeker de moeite waard.

`s Avonds weer gezellig onze laatste avond afgesloten.

Zaterdag 15 september. Ons laatste van de goed verzorgde ontbijtbuffetten. Om 10.00 uur vertrokken we, na eerst een groepsfoto te hebben gemaakt, weer naar huis. Martien kwam ons uitzwaaien en we kregen allemaal nog een Sauerlander Kräuterlikör. Om 12.45 uur leverde onze voortreffelijke chauffeur Werner ons weer veilig af in Tegelen, waar we een goed verzorgde en georganiseerde reis afsloten. De medereizigers waren ook vol lof over deze mooie vakantie.

Martin Böskes.

Ger van Diepen, EHBO  begeleider.